جام جهانی ۲۰۲۲| شیرهای اطلس از پس خروس‌ها برنیامدند/ فرانسه با شکست مراکش فینالیست شد + فیلم

0:25 - 24 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۵۵۳۸
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
تیم ملی فرانسه با پیروزی مقابل مراکش شگفتی‌ساز حریف آرژانتین در دیدار فینال جام جهانی ۲۰۲۲ شد‌.

خبرگزاری میزان – بیست و پنجمین روز از جام جهانی ۲۰۲۲ در حالی با برگزاری دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی به اتمام رسید که در مصافی حساس تیم ملی فرانسه، از ساعت ۲۲:۳۰ در استادیوم البیت به مصاف تیم ملی مراکش، شگفتی‌ساز بدون شکست جام رفت که در پایان این دیدار بسیار زیبا و مهیج خروس‌ها موفق شدند با نتیجه ۲ بر صفر از سد شیرهای اطلس بگذرند تا مدافع عنوان قهرمانی حریف آرژانتین در دیدار فینال شوند.

بازی با نمایش تهاجمی فرانسوی‌ها آغاز شد و در حالی که تنها ۵ دقیقه از شروع این دیدار نگذشته بود حرکت زیبای گریزمان با پاس به امباپه همراه شد و ضربه این بازیکن با برخورد به مدافع مراکش مقابل پای تئو هرناندز قرار گرفت و دفاع چپ فرانسه توانست دروازه بونو را خیلی زود باز کند. این دومین گل خورده مراکش نخستین گلی بود که این تیم در جام جهانی از بازیکنان حریف خورده بود.

در نیمه دوم مراکشی‌ها برخلاف انتظار از همان ابتدا نمایش بهتری از قهرمان دوره قبل جهان داشتند و حتی یک بار هم ضربه برگردان اوناهی تیرک دروازه فرانسه را لرزاند، اما با وجود تلاش‌ شیرهای اطلس باز هم فرانسوی‌ها بودند که به گل دوم رسیدند و رندال کولو موآنی که در دقیقه ۷۹ جای عثمان دمبله وارد زمین شده بود در اولین لمس توپ خود گل دوم شاگردان دشان را زد تا در نهایت فرانسه با حساب ۲ بر صفر مراکش را از پیش رو بردارد و راهی فینال شود.

هوگو لوریس با رکورد ۱۹ بازی نویر در جام های جهانی برابری کرد. او در دیدار بعدی فرانسه رکورددار بازی در جام جهانی توسط یک دروازه‌بان خواهد شد.

پس از گل واوا در دقیقه 2 دیدار برزیل و فرانسه در مرحله نیمه نهایی جام جهانی 1958، گل تئو هرناندز سریعترین گلی است که یک تیم در این مرحله به ثمر رسانده است.

به این ترتیب دیدار فینال جام جهانی ۲۰۲۲ ساعت ۱۸:۳۰ روز یکشنبه بین‌ تیم‌های فرانسه و آرژانتین برگزار خواهد شد. همچنین تیم ملی مراکش از ساعت ۱۸:۳۰ روز شنبه و در دیدار رده‌بندی رو در روی کرواسی قرار خواهد گرفت.

*فرانسه ۲ – مراکش صفر

گل‌ها: تئو هرناندز(۵) و رندال کولو موآنی(۷۹) برای فرانسه

کارت زرد: سفیان بوفال(۲۷) از مراکش

داور: سزار آرتور راموس(مکزیک)/ کمک داور اول: آلبرتو مندز / کمک داور دوم: میگوئل پارادس

*ترکیب تیم ملی فرانسه:

هوگو لوریس، رافائل واران، ابراهیما کوناته، تئو ارناندز، ژول کونده، آنتوان گریزمان، اورلین شوامنی، یوسف فوفانا، اولیویه ژیرو(۶۵ - مارکوس تورام)، عثمان دمبله(۷۹ - کولو موآنی) و کیلیان امباپه

*ترکیب تیم ملی مراکش:

یاسین بونو، رومن سایس(۲۱ - سلیم املاح(۷۸ - عز عبده))، جواد الیمیغ، اشرف حکیمی، نصیر مزراوی(۴۶ - عطیه‌الله)، سفیان آمرابات، اشرف داری، عزالدین اناهی، حکیم زیاش، سفیان بوفال(۶۶ - ابوخلال) و یوسف النصیری(۶۶ - عبدالرزاق حمدالله)

*گل اول فرانسه به مراکش توسط تئو هرناندز(۵):

*گل دوم فرانسه به مراکش توسط رندال کولو موآنی(۷۹):

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *